Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Σίλβιο Ροντρίγκες: Νιώθω περήφανος για το μιγάδικο αίμα μου

Πηγή: Cubadebate.cu

Όλες οι προβλέψεις λένε ότι ο κόσμος δε θα σταματήσει να μεγαλώνει. Και όσοι περισσότεροι άνθρωποι υπάρχουν, τόσο πιο μικρές οι πιθανότητες για ισότητα και δικαιοσύνη.

Οι μεγαλύτερες χώρες ξοδεύουν, σπαταλούν και επιταχύνουν το τέλος των (φυσικών) πόρων, αλλά οι καταναλωτικές συνήθειες μέσα στις οποίες είναι εγκλωβισμένες δεν τους επιτρέπουν να αντιστρέψουν την πορεία.

Έχουν εξοικειώσει τον κόσμο με την ιδέα ότι αυτό σημαίνει να ζεις ελεύθερα, ότι να ζεις με άλλο τρόπο σημαίνει να σταματήσεις να είσαι ελεύθερος. Αυτός είναι ο μη βιώσιμος ρυθμός (ανάπτυξης) που έχει βάλει σε κρίση πολλές χώρες, από τον οποίο δύσκολα θα βγουν με περισσότερη κοινωνική δικαιοσύνη.


Μερικές λίγες πλούσιες χώρες, εδώ και χρόνια αναπτύσσουν σχέδια για να αποκτήσουν οτιδήποτε χρήσιμο έχει μείνει στον πλανήτη. Υπάρχουν βιβλία, ντοκυμανταίρ, χιλιάδες μαρτυρίες που το αποδεικνύουν. Το ζούμε κάθε μέρα. Λέγεται ότι μέσα στα επόμενα χρόνια οι πόλεμοι θα είναι για το νερό, ούτε καν για το πετρέλαιο.

Αυτές οι λίγες χώρες, οπλισμένες με βόμβες και κανόνια, θέλουν να αποφασίσουν την τύχη του πλανήτη και, κάτω από την εγωιστική λογική τους, πολλά θα μπορούσαν να θυσιαστούν.

Ο οργουελικός κόσμος είναι αυτός που επιβάλουν τα σχέδια κυριαρχίας, βασισμένα στην δύναμη. Τι μένει από την διακήρυξη των δικαιωμάτων του αθρώπου, πάνω απ' αυτό; Πού είναι η ελευθερία, η ισότητα, η αδελφοσύνη ενός κόσμου όπου βασιλεύει ο νόμος του πιο δυνατού;

Εγώ είμαι από το νότο. Λόγω γεωγραφίας και διαδρομής είμαι από το καταδικασμένο μέρος (του κόσμου). Αλλά δεν παραιτούμαι στις διακρίσεις και τις καταχρήσεις. Αρνούμαι να υπηρετήσω τον ισχυρό για να με λάβει υπόψη. Μακριά (από μένα) αυτοί που το κάνουν, είναι ζήτημα κριτηρίων.

Εγώ πιστεύω ότι απολαμβάνω τόση καλή Ιστορία όση οποιοσδήποτε άλλος και αισθάνομαι υγειή περηφάνια για το μιγάδικο αίμα μου, που όταν δεν μπορεί να αναπτυχθεί προς τα έξω ξέρει να αναπτύσσεται προς τα μέσα.

Και αυτό που μου εύχονται θα λάβουν.

(Το πιο πάνω κείμενο προέρχεται από σχόλιο του γνωστού τραγουδοποιού στο blog του Segunda Cita)